Eşimle epeydir hayalini
kurduğumuz bu turu ; bu yaz aradan çıkarmanın vakti gelmişti. Ne de olsa Mayıs ayında
Yamaha Xmax 250 model motorumuzu da almıştık. Ağustos ayına kadar İstanbul içi
turlarımız olsa da artık şehir dışına çıkmanın vakti gelmişti. Yaz izni için memleketimiz olan Antalya’nın
Demre ilçesine motorla gitmek için hazırlıklara başladık. Gerekli eksikleri
tamamladıktan sonra Maltepe Tuna Motorda motorun 4000 km . bakımını ve balata
değişimlerini de yaptırdım. Devamı....
1.GÜN
1 Ağustos Cuma günü öğleden sonra
iki motor Maltepe’den yola çıktık.
( xmax250, Tenere 600). İlk durak Pendik vapur iskelesi, 14:00 vapurundayız. Arabalı vapur yolculuğu 45 dk. Kadar sürüyor , bu arada vapurda kahve eşliğinde öğle için bir şeyler atıştırıyoruz. Yolumuz uzun . Fazla mola vermek istemiyoruz. Vapurdan indikten sonra yaklaşık bir buçuk saat kadar molasız devam ediyoruz. Amaç hava kararmadan İzmir’e ulaşmak. Rüzgarın şiddeti bizi çok etkiliyor. Kendi imalatım olan ön cam uzatma aparatının çok faydasını görüyorum. Hızımız 110-120 km/h . Tenere de olan arkadaşımız rüzgar dolayısı ile epey zorlandığını söylüyor. Akşama doğru biraz acıktığımızdan, biraz da canımız çektiği için Köfteci Yusuf’ta mola verip güzel bir ziyafet çekiyoruz. Hava kararırken kendimizi İzmir girişindeki yokuşlarda buluyoruz. Bornova’da küçük bir moladan sonra tekrar otobana girip Urla’ya devam ediyoruz. Otoban çıkışında bizi karşılayan arkadaşlarımızın( Honda NC 700X) arkasına takılıyoruz. Çeşmealtı’ nda deniz kıyısında güzel bir yerde bir şeyler içip; yorgun argın kendimizi ,bizi misafir edecek arkadaşımızın evine atıyoruz. Bugün 470 km . ile son buluyor.
( xmax250, Tenere 600). İlk durak Pendik vapur iskelesi, 14:00 vapurundayız. Arabalı vapur yolculuğu 45 dk. Kadar sürüyor , bu arada vapurda kahve eşliğinde öğle için bir şeyler atıştırıyoruz. Yolumuz uzun . Fazla mola vermek istemiyoruz. Vapurdan indikten sonra yaklaşık bir buçuk saat kadar molasız devam ediyoruz. Amaç hava kararmadan İzmir’e ulaşmak. Rüzgarın şiddeti bizi çok etkiliyor. Kendi imalatım olan ön cam uzatma aparatının çok faydasını görüyorum. Hızımız 110-120 km/h . Tenere de olan arkadaşımız rüzgar dolayısı ile epey zorlandığını söylüyor. Akşama doğru biraz acıktığımızdan, biraz da canımız çektiği için Köfteci Yusuf’ta mola verip güzel bir ziyafet çekiyoruz. Hava kararırken kendimizi İzmir girişindeki yokuşlarda buluyoruz. Bornova’da küçük bir moladan sonra tekrar otobana girip Urla’ya devam ediyoruz. Otoban çıkışında bizi karşılayan arkadaşlarımızın( Honda NC 700X) arkasına takılıyoruz. Çeşmealtı’ nda deniz kıyısında güzel bir yerde bir şeyler içip; yorgun argın kendimizi ,bizi misafir edecek arkadaşımızın evine atıyoruz. Bugün 470 km . ile son buluyor.
KÖFTECİ YUSUF |
2.GÜN
ÇÖKERTME |
Çökertme kadar güzel bir yer
olabilir mi? derken körfez boyunca
daracık yollardan geçiyoruz, her yer çok güzel , her yer sahil her yer
yemyeşil…Yukarıdan Akbük ‘ün muhteşem manzarasına bakıp yola devam ediyoruz.
Akbük e ne yazık ki uğramıyoruz çünkü
gezilecek yer çok ama vakit yok… hedefimiz Akyaka, geceyi orada geçireceğiz… Böyle
dar ve kötü bir yolda , bu kadar trafik olması bizi şaşırtıyor. Bütün arabalar
buraya gelmiş , tabi sonradan öğreniyoruz Akyaka’nın yeni Alaçatı olduğunu ! Ne
yazık ki yolda bir de yangınla karşılaşıyoruz. İçimiz yanıyor . Cennettin bir
köşesi yine kül olmuş… Akyaka da uygun pir apart bulup kendimizi dışarı
atıyoruz. Hemen Alaçatı ile karşılaştırmak gerekirse; çok insan var ancak
heryer sakin, insanlar gürültüye gelmemiş, spor yapıp dinlenmeye
gelmişler. Mimari dersen evler yeni
ancak hepsi ahşap ve konak tarzında . Sanki yeni biri ev yapmak istediğinde “
Dur ! Bizim istediğimiz gibi yapmayacaksan hiç yapma “ demişler . Belki de bu
konuda resmi bir kural vardır. Sahil küçük mekanlarla dolu. Plajda da gece
insanlar var. Birde kokusu her yeri saran Waffle cılar . Lezzetleri idare eder…
Daha sonra o güzelim konak tarzı evlerin arasına dalıyoruz. Çok güzel ve çok
zevkli sokaklar. Bir yerde odun ateşinde çay görüyoruz , kaçmaz , hemen oturup
çayları söylüyoruz. Tabi herkes çok yorgun aparta dönüp deliksiz bir uykuya
dalıyoruz.
AKYAKA |
3.GÜN
Akyaka da sahilde güzel bir
kahvaltı ile güne başlıyoruz. Deniz havası herkesi erkenden denize çekmişe
benziyor. Herkes denizde . İsterseniz rüzgar sörfü kiralayıp sörf
yapabilirsiniz. İsterseniz kite sörf yapabilirsiniz. Ama burası belli ki kite
sörfçülerin yeni gözde mekanı . Denizin üstü rengarenk. Yola koyulma vakti
geliyor. Yukarılardan Akyaka’nın renk şölenini izleyerek yola devam
ediyoruz. Marmaris’e doğru sürüyoruz
motorlarımızı , Sediradasına da uğruyoruz. Marmaris’e yukarıdan panoramik olarak
bakıyoruz, şehrin içinde turlayıp, bir yerde serinlemek için milk shake
içiyoruz. Marmaris’in kalabalıktan uzak
, sakin plajlarını aramaya koyuluyoruz.
Çok fazla plaj var , istediğiniz yerde denize girebilirsiniz, İçmeler
plajı genelde ünlüdür. Biz biraz daha sakin bir yer aradığımız için , Yalancı
Boğaz adı verilen bir marinanın arkasında denize girip güneşleniyoruz.
Marmaris’ten ayrılıp , Köyceğiz
üzerinden Fethiye Ölüdeniz’e doğru yol alıyoruz. Yollar bir harika , çam ağaçları
arasında , çam kokuları eşliğinde sürüyor yolculuğumuz. Fethiye merkezi es
geçip, Hisarönü’ne , kalacağımız aparta gelip yerleşiyoruz. Eğer çok kişi
iseniz apart tavsiye ediyoruz. Daha hesaplı oluyor. Yemek için Hisar önü
sokaklarına atıyoruz kendimizi. Güzel yemeklerin yapıldığı bir restorana
oturuyoruz, fiyatlar da makul sayılır. Karnımızı doyururken ertesi günü
planlıyoruz. Bu arada Hisarönü pek bilinmese de genelde İngiliz turistlerin
geldiği epey büyük bir yer. Ölüdeniz için aşağı inmeye başlamadan hemen
önce konumlanmış. Meşhur kaya köy de
burada bulunuyor.
4.GÜN
Sabah Otelde pek beğenmesek de
kahvaltı yapıp çıkıyoruz. İlk durak Kayaköy, gerçekten harika bir yer. Kayaköyü
gezdikten sonra hemen girişte, gişelerin yanındaki şarap evinde şaraplarımızı
yudumluyoruz, biz buraya bayıldık. Bu
şarap evine mutlaka uğrayın derim. Sadece şarap evi değil aynı zamanda bir restoran.
Önceden bildiğimiz için Ölüdeniz’e inmeyi tercih etmiyoruz. Rotamızı Saklıkent
Kalyonuna çeviriyoruz. Kıyıdan ayrılıp
batı Toroslara tırmanmaya başlıyoruz.
Saklıkent’e gelmeden yine bir kahverengi tabelayı izleyip araya sapıyoruz. Yol bizi Tlos antik kentine getiriyor. Burada; M.Ö 2000'de ilk yerleşim izlerini görüyoruz. Likya, Helen, Roma ve Osmanlı dönemlerinden kalma tarihi kalıntıların güzel örneklerini fotoğraflayıp, gezebilirsiniz. Saklı kente ulaştığımızda yazın kavurucu sıcağından biraz olsun kurtuluyoruz. Kanyon boyunca serin sularda ilerleyip , sonuna kadar gidiyoruz. Sonundaki küçük şelalenin altına girip serinliyoruz. Dönüşte ise suyun üzerine kurulmuş köşklerde gözleme yiyip ayran içiyoruz. Su bizi acıktırmış. Saklıkent’in soğuk sularının vücudumuzdaki etkisi geçmeden kendimizi yollara vuruyoruz. Amacımız güneş batımını Patara plajında seyretmek … Ama Kınık girişinde gördüğümüz bir başka kahverengi tabelaya uyup bir km içerideki Xanthos Ören yerine de uğruyoruz. Burası da görmeye değer … Güneş batmadan Patara plajındayız. Deniz çok dalgalı , bizde kendimizi dalgalara vurup epey oynadıktan sonra , güneşin deniz ufkunda kayboluşunu seyrediyoruz. Bu plaj Karetta Karettaların plaji…
Arkadaşlarımızla yollarımız
burada kısa süreliğine ayrılıyor. Onlar burada çadır kurmak istiyor. Ancak
buralar artık bizim memleket olduğundan biz yola devam edip , Kaştaki amcamın
yanına gelip orada konaklıyoruz. Ailelerimizi de daha fazla bekletmenin alemi
yok , sabah erken çıkıp Demre’ye ulaşıyoruz.
PATARA |
Arkadaşlarımızın rotası Demre den
geçtiği için onları bir gün burada ağırlayıp , gezdiriyoruz. Deniz, kum ,
güneş, tekne turu , Kekova , Myra , Noel Baba , vs … onları uğurluyoruz.
On gün memlekette kaldıktan
sonra geri dönüş zamanı geliyor.
İşte zor olan kısım da burası . Sabah
Kaş / Gömbe Yaylasından sabah 09:00 da yola çıkıyoruz. Tek günde 750 km. Artçı ile birlikte. Yüklü halde . Akşam saat
19:30 da İstanbul’dayız. Xmax hakkını
veriyor. İlk uzun turumuzu böylece tamamlamış oluyoruz.
Herhangi bir konuda özellikle de motor konusunda bilgi almak
isteyen olursa ; yorum yazınız lütfen….
DEMRE |
KEKOVA-DEMRE |
MYRA - DEMRE |
Üstadım merhabalar..
YanıtlaSil2014 üzerinden 3 yıl geçmiş. Birkaç şeyde ben diyeyim izninizle.
Yazı on numara. Her ne kadar ben istanbul Fethiye detaylı saat yol durumu arıyor olsam ve yazınız o kadar beni bilgilendirmesede onun harici nerde ne var diye on numara yapılmış bi çalışma ve yazı.
Bikere cesaret için bravo.
Viraj aşağı inişlerde korkmama sebeb olan 2016 yağmurlu Bi akşamı yaptığım yan yatma ve kayma kazasına rağmen bir adet edirne iki adet feribotlu olmak kaydıyla bursanuzun yolu ile toplam 10000 km yi geçen vespa gts 250 sürüslerim var.
Fethiye ye gidebilirim. Giderim.
Korkum var biraz fazla.
O kaza urkuttu. Aptal hatalar yapabiliyorum. Ama hız yok hatalı aksi hareket yok sensizlik yok benim surme olayımda.
Olay su:
Beşiktaşdan eskihisara topculara mı pendiğe mi gdeyim. Kaldıkı her ikisine de nasıl gidilir beşiktaşdan bilmiyorum. Mapps bi yol veriyor oda doğrumu bilmem
Şimdi siz kaç saat gidip kaç dk durdunuz?
Kaç mola verdınızde bu kadar kısa surdu.
Ben 90 km yı gecmem. Sağ serıtten çıkmam. Rüzgar varsa 50 ye ınerım. Okadar yani😊
Bana detay verırmısınız.
Saygılarımla
Öncelikle yazımızı ilgiyle okuduğunuz için teşekkürler. Öncelikle biz Pendik'den Yalovaya geçtik . Bizimkisi ilk gün için uzun bir sürüş oldu. Yalova'dan doğrudan akşama İzmir Urlaya kadar sürdük. Asıl güzel olan kısmı İzmir- Demre arası oldu. Sürüsümüz genelde bir saat ya da bir buçuk saat sürüş ardından mola ile sürdü. Biz Ortaklar'da Çöp şiş molası verdik tavsiye ederiz. Aslında biraz keyfe keder oldu sürüş. Eğer güzel bir koy ya da güzel bir yer görmüş isek durup mola verdik. Şu kadarını söyleyebilirim; Demre- İstanbul dönüşümüz 13 saat kadar sürdü. Sabah 9:00 gibi Kaş Gömbe yaylasından yola çıkıp akşam 22:00 gibi İstanbula girmiştik. Bizim için zorlu ve uzun bir sürüş oldu. Çok sık mola vermedik diyebilirim. Çoğunlukla ben sürdüm ama zaman zaman eşim de kullandı. Biz dönüşümlü kullandığımız için bir günde 900 km gibi bir mesafe almak mümkün oldu.
Sil