29 Ağustos 2014 Cuma

SAMSUN KURTULUŞ SAVAŞININ İLK ADIMI

Samsun, Karadeniz durağımızın ikinci şehri… Atatürk’ün kurtuluş mücadelesindeki ilk adımı…

Amasya’dan sonra Samsun'a doğru sürüyoruz. Samsun hakkında yaptığımız araştırmalar bizi sahile doğru götürüyor. Sahilde bizi Tümülüs altındaki mezarlara götürecek teleferiklere gidiyoruz. Hem sahil boyuna yukarıdan bakma fırsatı yakalıyor, hem de arabayla yukarı tepeye çıkmanın zorluğundan kurtuluyoruz. Teleferik yolculuğumuz oldukça kısa ve sıcak sürüyor.

Teleferikler hem çok küçük hem de çok havasız bir de sıcak bastırınca oldukça zorlanıyoruz. Neyse ki kısa bir yolculuk oluyor. Tepeye vardığımız da Tümülüsleri gezmek için tahtalarla yollar yapılmış olduğunu görüyoruz. Tahta yolu takip ederek Tümülüsleri tek tek dolaşıyoruz. Bu arada yukarıda oturup bir şeyler içilecek yerler mevcut biz Giresun için acele ettiğimizden dolayı oturmuyoruz ancak siz oturup şehrin manzarasını buradan seyredebilirsiniz.

Tekrar teleferikle aşağıya iniyoruz. Çoğu şey sahil boyunda. Amazon kadınlarının bu bölge yaşadığını öğreniyoruz. Zira her yerde onları anlatan heykeller ve maketler mevcut. Bir de iki tane maket aslan var. İçini gezip dolaşabiliyor en tepesine ağzının içine doğru ilerleyebiliyorsunuz.

Burada amazon kadınlarını ve onların yaşam tarzlarını anlatan bir amazon köyü oluşturmuşlar. Hepsi birbirine çok yakın biz yürüyerek dolaşıyoruz.

Sahilde mutlaka uğramanız gereken yerlerden bir tanesi de Atatürk’ün Samsun'a ilk ayak basışının canlandırıldığı yer. Gelen heyet, onları karşılanması maketlerle tasvir ediliyor.

sahil de bir de yabancılar pazarı diye bir alışveriş yeri görüyoruz. gümrük mallarının satıldığı bir yer olarak öğreniyoruz ancak sanırım işlevini kaybetmiş. daha çok samsuna özgü hediyelik eşyaların olduğu bir yer haline gelmiş. Samsun hatırası alıp çıkıyoruz.

Daha sonra şehrin içinde mutlaka uğranması gereken Gazi Müzesi’ne gidiyoruz. Atatürk’ün kurtuluş savaşı sırasındaki görüşmeleri maketlerle canlandırılmış. Ayrıca kullandığı eşyaları da burada görmeniz mümkün.

Sahilin sonuna doğru Atatürk’ün Samsun'a geldiği Bandırma vapurunu görüyoruz. İçine girip gezebiliyorsunuz.

Samsun da tarihi ve turistik olarak yapılacak şeylerin oldukça sınırlı olduğunu görüyoruz. Ancak zamanınız varsa Samsun da sahilde bir su parkı mevcut. Çelik halatlarla size suda board yaptırıyorlar. Zıplama rampaları mevcut. Biz dönüşte yaparız umuduyla Samsundan ayrılıyoruz. Size iyi gezmeler…