28 Temmuz 2014 Pazartesi

Tarhana Çorbası Deyip Geçme


        Sizlere bugün tarhana çorbasının tarifini veriyorum ,diyerek yazıma başlamayı çok isterdim ancal yapamam. Çünkü bilmiyorum . Hazır tarhanayı alıp suya karıştırıp çorba yapmaktan bahsetmiyorum. Gerçekten tarhanayı yapmaktan bahsediyorum.

        Eminim çoğumuzun annesi, annesi bilmiyorsa da babaannesi ya da anneannesi yapabiliyordur. Bizler de ne yapıyoruz , yazın özenle yapılmış anne eli değmiş bu mis kokulu tarhanaları kışın çorba yapmak üzere hazır yapılmışı var diyerek alıyoruz. 
        Ya BUGÜN, hazır yapılmışı var diyerek aldığımız tarhanaları yapanlar YARIN olmazsa ... Sonra kimden alacağız mis kokulu tarhanaları . Eee  sonra sonrası ne olacak , ben ve benim gibi gençlerin kaç tanesi biliyor geleneksel , mis kokulu çorbanın yapılışını? . Ben size söyleyeyim: Böyle bir gelenek böyle bir lezzet silinip gidecek sofralarımızdan. Belki de çocuklarımızın torunları ismini bilecek ama tadını hep merak edecekler.  Çünkü tarhana diye içtikleri şey ticari kaygılarla üretilmiş hazır bir çorba olacak en fazla.
        Bu sene düştü aklıma, hem öyle durup dururken de olmadı. Aklımı başıma bir gazete yazarı , tabi ki de , Yılmaz ÖZDİL getirdi. Buradan okuyabileceğiniz yazısı beni öyle etkiledi ki , nereye gidiyoruz diye kendime sormadan edemedim. İsterseniz siz de bir bakın.   http://www.hurriyet.com.tr/yazarlar/12872471.asp

        Çok kızıyorum kendime yaşlılarımız; tarhana , salça, kırmızı biber,reçel vb. bir çok şey yaparken, biz gençler gezmede tozmada. Böyle davranırken ileride hiç yakınmaya hakkımız yok. Zaten bugün de dünün yarını değil mi ? HErşeyin sorumlusu biziz. Kimseyi suçlamaya hakkımız yok. Özümüzü kaybediyoruz. Bırakın siz şehirde yaşayanları , köyde bile insanlar ekmeğini fırından(kasabadan) , sütünü , yoğurdunu marketten almaya başladı. Bir zamanlar köylü üretirken şimdi hazıra yöneldi. Sınıf bilincimizi kaybediyoruz.
        Şehirleşmenin etkisi tabi ki göz ardı etmiyorum. Ancak yine de büyüklerimiz kadar olmasa da birşeyleri gelecek kuşaklara aktarmak gerektiğine inanıyorum.  Bu değerler , bu lezzetler bizi biz yapan değerler.Ben bir karar aldım.  Yazın memlekete tatile gittiğimde yoğurt yapmayı , tarhana hazırlamayı , bize ait geleneksel , el yapımı birkaç şeyi öğrenmeyi aklıma koydum. Ne yapıyorlar , Ne hazırlıyorlar , Nasıl yapıyorlar bir bir inceleyeceğim. Oturup ben de yapmaya çalışacağım. Siz gençleri de buna davet ediyorum. YARIN çocuklarımı bu lezzetlerden mahrum bırakamam. Biz Anadoluluyuz, Anadolulu gibi yaşamalıyız.

       Not:  Bu konudaki görüşlerinizi yazarsanız seviniriz. Öneri ve tariflere açığız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder